Pages

Ads 468x60px

Sunday, July 3, 2011

Persoalan Lazim

Apakah Yang Menyebabkan Transaksi Gagal ?

Transaksi gagal disebabkan hal-hal berikut:
� Prepaid Handphone anda habis.
� Modal credit anda habis.
� Pin anda sedang diblock
� Pin anda salah.
� Kod produk salah.
� No. Tujuan tidak benar.
� Operator telefon atau operator sedang ada gangguan.
� Kesalahan menaip format sms dalam mengirimkan sms ke no center.
� Kesalahan dalam mengirimkan ke no center.

Berapa Lama Masa Di ambil Untuk Proses Pengaktifan Akaun ?

Akaun baru akan aktif dalam masa 15 minit - 24 jam. Anda akan menerima sms dari server.

Adakah Deposit Akaun Modal Akan Luput Dalam Tempoh Masa Tertentu ?

Deposit modal credit tidak akan hangus dalam waktu tertentu & tidak akan berkurang apabila tidak gunakan untuk melakukan transaksi.

Adakah Agen Dapat Mendaftarkan Agen Baru ?

Ya. ejen boleh mendaftarkan ejen baru. Yuran pendaftaran EJEN yang tentukan. Caj server RM5.00 akan dikenakan kepada anda sewaktu menjalankan transaksi ini. Sila rujuk Format SMS

Jualan Bagi Nombor Pelanggan Yang Sama Dalam 24 Jam?

Ya, cuma perlu tukar format sms. Sila rujuk Format SMS

Deposit Modal Kredit Berkurang , Sedangkan Transaksi Belum Selesai ?

Sila hubungi CareLine Pengendali server untuk tindakan segera 014-830 7732

Berapa Lama Tempoh Masa Di ambil Untuk Penambahan modal ?

Jika tidak ada gangguan internet banking deposit anda akan ditambah kurang lebih 15 minit - 3 jam dan akan menerima SMS pengesahan jika deposit sudah ditambahkan.

Jika ada Pertanyaan Berkaitan Pendaftaran Siapa Patut Di Hubungi ?

Sales Manager Kami Iaitu En.Amin Izham Abdul Razak Hotline :0194641576

Pelanggan Tidak Menerima Topup ?

Perkara ini mungkin juga akan terjadi disebabkan pada masa-masa tertentu kemungkinan terlalu ramai orang yang sedang topup dan system rangkaian server Maxis dan Celcom terlalu sibuk mengendali dan memproses topup

Pelanggan Lambat Menerima Topup ?

Perkara ini biasa terjadi disebabkan kerana, kemungkinan pelanggan memberi nombor prepaid yang salah atau anda sendiri tersilap menaip nombor prepaid pelanggan yang hendak di topup itu. Sila pastikan dengan betul nombor yang hendak di topup sebelum anda menghantar SMS tersebut. Sekiranya anda tersilap menghantar nombor prepaid, orang lainlah yang akan menerima topup itu. Anda digalakkan untuk mencatit setiap urusan topup yang anda lakukan. Ini sebagai rujukan sekiranya terjadi perkara sebegini dan sebagai bukti urusan antara pelanggan, anda dan syarikat. SMS kali kedua tidak akan menjadikan Nilai Topup "Double".

Lain - Lain Perkara Yang Mungkin Terjadi ?

SMS yang anda hantar tidak sampai ke server. Ini mungkin juga disebab ketika anda menghantar sms itu, tiada atau kurang liputan rangkaian. Ini juga disebabkan mungkin kerana kesibukan pengendali rangkaian yang sedang melakukan kerja-kerja maintain system rangkaian mereka. Masalah ini biasanya jarang berlaku. Setiap kali anda topup pelanggan, sila pastikan mesej yang dihantar itu betul-betul telah berjaya dihantar.(aktifkan delivery report) Sekiranya sms anda berjaya dihantar, bermakna pelanggan anda berjaya ditopup. Setelah pelanggan berjaya ditopup, anda akan menerima mesej pengesahan beserta makluman baki terkini dari server.

Topup Pelanggan Tidak Diterima Tetapi Modal Telah Ditolak ?

Sila pastikan pelanggan anda jujur. Selain itu ada juga, mungkin berlaku "sim hang". Pastikan anda menyarankan supaya hp pelaggan tadi di on/off terlebih dahulu bertujuan untuk restart sim dan pastikan nombor yang dimasukkan adalah benar sama seperti dalam sms request anda. Jika masalah masih berlaku boleh hubungi admin server dengan segera.

Sila Tambah Modal Sebelum Modal Kehabisan

Tambah Modal mengambil masa di antara 15 minit hingga 24 jam, jadi anda perlu menambah modal sebelum stok modal anda kehabisan bagi mengelakkan berlaku masalah tidak boleh topup.

Kelebihan Server Kami

� Sistem yang canggih. Semua modul dapat bekerja secara serentak.
� Automatik mengalihkan transaksi ke modul yang lain dalam situasi tertentu, contohnya kehabisan stok atau salah pin.
� Sistem keanggotaan bertingkat, jumlah level tidak terbatas.
� Boleh menentukan harga khusus untuk anggota atau level tertentu.
� Selisih harga downline secara automatik menjadi komisyen yang diproses secara realtime.
� Jumlah terminal dan modul tidak terbatas.
� 1 terminal boleh dihubungkan ke beberapa modul, maksudnya 1 handphone/modem boleh digunakan untuk multi function secara bersama. Misalnya 1 hanphone digunakan sebagai SMS Center, SMS Sender, SMS Host To Host dan M-Kios sekaligus.
� Aplikasi mudah digunakan. Administrasi dipaparkan dalam bentuk table yang boleh di-Copy-Paste, dan sesuai dengan keinginan.
� Format arahan dan balasan boleh disesuaikan sesuai keperluan.
� Disediakan beberapa format transaksi.
� Tersedia format khusus untuk transaksi yang bebas kemasukan kredit double, digunakan jika ingin transaksi lebih dari 1 kali dalam 1 hari.
� Pengaturan waktu transaksi double dalam satu minit.
� Mendukung sistem deposit hutang
� Boleh mendaftarkan rakan niaga sendiri, termasuk mengaktif dan memblok downline.
� Boleh transfer kredit kepada rakan niaga, dengan id atau nombor hp rakan niaga.
� Boleh transaksi lebih dari 1 kali untuk produk dan nilai yang sama, hingga 255/hari.
� Transaksi double boleh dilakukan per hari atau dengan jangka waktu (dalam minit).
� Boleh menampilkan nama upline di setiap balasan.
� Memblok transfer deposit dengan nilai, tujuan dan tarikh yang sama.
� Laporan-laporan: untung-rugi,.

Bagaimana Untuk Menyemak Baki Dan Transaksi Lain ?

1- Melalui SMS Contoh BAKI Hantar Ke Server

2- Melalui Server http://webreporting.dyndns.org:1000/